BLOGS

Kādēļ auto saloni paliek tik ātri netīri?

Mēs laikam esam bieži vien pamanījuši, ka auto saloni paliek netīri ļoti ātri. Apskatīsim visbiežākos cēloņus un iemeslus kādēļ tā notiek.

Ļoti bieži cilvēki uzskata, ka auto salonu nav nepieciešams tīrīt, jo tas nepaliek tik netīrs, kā piemēram dzīvoklis, kurā dzīvojiet. Taču šis uzskats ir maldīgs. Ir jāatceras, ka nereti autovadītājs un pasažieri pavada savā automašīnā lielu daļu savas dzīves un ikdienas laika. Ja Jūsu auto salons nav tīrs, tas nozīmē, ka Jūs pastāvīgi atrodaties netīrā vidē un visus šos netīrumus elpojiet iekšā. Ja Jums ir mazi bērni, tad par salona tīrību būtu īpaši jārūpējas.

No kā auto salons paliek visātrāk netīrs? Auto salons paliek visātrāk un visvairāk netīrs no nevīžīgas attieksmes pret savu automašīnu. Ir jāievēro ļoti būtiski noteikumi, lai saglabātu sava auto salonu labā stāvoklī ilgtermiņā.

1) Auto salonu nepieciešams laicīgi izsūkt ar putekļusūcēju no netīrumiem, smiltīm, putekļiem un gružiem. Ja Jūs izsūksiet auto salonu no putekļiem vismaz divas reizes mēnesī, Jūsu auto salons būs ilgāk tīrs. Ja Jūs nebūs nekad tīrījis auto salonu, tad visi šie netīrumi uzkrāsies un brīdī, kad vēlēsieties iztīrīt auto salonu būs jāveltī jau ļoti daudz laika. Pastāv varbūtība, ka paši visus traipus vairs nespēsiet iztīrīt un vienīgais glābiņš būs tikai salona ķīmiskā tīrīšana.

2) Bieži vien lielākā kļūda ir pārtikas produktu lietošana automašīnas salonā, ēdieni un dzērieni, kas izlīst, izkrīt, sāk bojāties, pelēt. Ja šo pelējumu un pārtikas produktu atlikumus laicīgi nesavāc, situācija pasliktinās. Tas rada nepatīkamu smaržu, salonā savu dzīvību uzsāk baktērijas un attīstās sēnīte.

3) Dzīvnieku pārvadāšana auto salonā, nevis bagāžas nodalījumā. Ja Jūs pārvadāsiet dzīvniekus auto salonā, tad dzīvnieku siekalas, spalvas būs arī uz sēdekļiem, durvju apšuvumiem, griestiem, utt. Dzīvniekus ieteicams pārvadāt bagāžas nodalījumā. Ideālā gadījumā bagāžas nodalījumā būtu jāieklāj aizsargplēve vai speciāls pārvalks. Šāds pārvalks aizturēs dzīvnieka spalvu nonākšanu grīdas audumā un paklājiņos.

4) Grīdas paklājiņu lietošana

Ļoti bieži autovadītāji nenomaina vasaras auduma paklājus pret gumijas paklājiem iestājoties rudens ziemas sezonai. Kādēļ ziemā nav ieteicams lietot auduma paklājus? Auduma paklāji ātri izmirkst, ūdens un sniegs izsūcās cauri auduma paklājiem un nonāk grīdu apšuvumā. Ja lietosiet piemērotus oriģinālos gumijas paklājiņus ar augstu sāna maliņu, tas samazinās iespēju, ka dubļi nonāks ārpus pašiem paklājiņiem. Tas ir ļoti nozīmīgs punkts salona tīrības ievērošanai. Svarīgi ir arī veikt gumijas paklājiņu savlaicīgu tīrīšanu ziema sezonā.

5) Tīras drēbes un tīrs auto.

Ja Jūsu darbs ir specifisks ir jāatceras par maiņas drēbēm. Ja Jūs sēdīsieties savas mašīnās krēslos tajās pašās drēbēs ar ko darījāt dārza vai citus tehniskus darbus, tad Jūsu mašīnas krēsli ātri vien paliks netīri. Ja Jūsu sēdekļi būs tīri un arī Jūsu drēbes būs tīras, tad auto salons saglabās savu patieso tīro izskatu daudz ilgāk. Tik pat svarīgi ir atcerēties par piemērotu drēbju izvēli laika apstākļiem. Ja Jūs iesēdīsities automašīnas krēslos pēc tā, kad būsiet izmircis slapjš pēc sniegputeņa vai lietusgāzes, tad Jūsu automašīnas krēsli uzreiz samirks. Ja tie ir ādas krēsli, tad liekais mitrums uzreiz ir jānoslauka ar mīkstu un tīru mikro šķiedras dvieli. Taču Ja Jums ir auduma krēsli un tie nav sen tīrīti, pastāv liela varbūtība, ka krēsliem paliks pleķi pēc šī gadījuma. Pleķi rodas brīdī, kad izžūst ūdens, kas ir sajaucies ar putekļiem un netīrumiem. Šādus krēslus iztīrīt var tikai veicot ķīmisko tīrīšanu.

6) Kāju noslaucīšana jeb nokratīšana pirms sēsties automašīnā.

Netīrumi no apkārtējās vides auto salonā nonāk gan pa gaisu, gan pārnēsājot to ar priekšmetiem, somām un no cilvēka vai dzīvnieku ķermeņa. Ja iesēžoties automašīnā vadītājs vai pasažieri nenokrata netīrumus no kājām, tas nozīmē, ka smiltis, sāls, dubļi un ūdens tiks pārnests no ārējās vides uz automašīnas salonu. Ir ļoti nepatīkama sajūta, kad automašīnas salons ir iztīrīts un kāds draugs vai pasažieris iekāpjot automašīnas salona nenokrata kājas. Tas varbūt izklausās smieklīgi, bet diemžēl tā ir patiesība.

7) Kā nākamais nozīmīgais iemesls ir braukšana ar logiem vaļā

Vasarā bieži vien autovadītāji brauc ar atvērtiem logiem. Uz ielas ir daudz putekļu, netīrumu, izplūdes gāzes un smiltis. Ja Jūs brauciet ar logiem vaļā, tas nozīmē, ka visi netīrumi ielido auto salonā. Varbūt tas nav pamanāms pēc viena vai diviem braucieniem, taču jau pēc kāda laika auto salons kļūs netīrs un Jūs nesapratīsiet kādēļ tā ir noticis. Analoģiski var veikt eksperimentu: kāda no vasaras dienām atstāt automašīnu atvērtiem logiem savā dārzā vai līdzās lielceļam. Jums par pārsteigumu diemžēl smiltis un putekļi salidos auto salonā un mašīnās vēdināšana būs novedusi pie mašīnas salona tīrīšanas.

8) Auto salona gaisa filtrs.

Ja salona filtrs būt netīrs, tad salonā ieplūdis netīrs gaiss. Salona filtra maiņa ir jāveic obligāti pie katras eļļas maiņas. Ja Jūs brauciet pa grants ceļiem, tad salona filtrs ir jāmaina biežāk. Salonu filtrus var iegādāties un nopirkt šeit.

Atklāti par notiekošo auto kopšanas nozarē

Draugi, cienījamie lasītāji, sfēras profesionāļi, detailinga speciālisti un visi, kas vēlas
izlasīt atklātas domas par Latvijā notiekošo situāciju auto kopšanas jomā. Es gan
pieļauju, ka tas notiek jebkurā pasaules malā un ļoti daudzās pakalpojumu
sniegšanas sfērās, bet šo konkrēti gribam paanalizēt sīkāk.
Dotajā brīdī mūsu pacietības mērs ir gandrīz pilns. Vai tas ir pamatoti vai nē, – spriest
jums.
Par ko ir satraukums? Par reālo situāciju Latvijā auto kopšanas nozarē.
Auto kopšanas sfērā katru gadu pienāk klāt vidēji 10 jauni dalībnieki, izdzīvo viens,
varbūt divi, jo visiem ir ambīcijas un visi domā, ka būs viegli un klienti izvēlēsies
braukt pie viņiem. Protams, ka reālā klientu plūsma neatbilst gaidītajai, jo šādi
piedāvājumi tirgū ir simtiem. Uz katra stūra piedāvā ķīmisko tīrīšanu, un auto
pulēšanu var veikt ļoti daudzās automazgātavās, kur noteikti ir kāds meistars, kam
sirdī plosās pulētāja gars. Viņš paņems autokrāsošanā izmantotās pulēšanas pastas,
parasto, ūdens un karstuma neizturīgo līmlenti un aplīmēs auto. Un, ja viņš šo
varoņdarbu paveiks, tad tā būs kā īpaša dāvana jums, jo citi “meistari” vispār
neuzlīmēs neko. Tātad labāk, lai uzlīmē sliktu līmlenti nekā pilnīgi nekādu.
Sāksim ar konkrētiem piemēriem, lai raksturotu lietas būtību.
Auto pulēšana un salona ķīmiskā tīrīšana par cenu EUR 50
Tirgū ir piedāvājumi nopulēt auto par EUR 50, 100, 200, 500, 1000 utt.
Kādēļ tērēt EUR 500, ja var nopulēt pa EUR 50? Kāda atpazīstama liela auto dīlera
telpās, piemēram, ir neoficiālas “nakts maiņas”, kuru laikā meistars pa EUR 50 uzpulē
auto “spīdumam”. Personīgi redzējām rezultātu. Viss auto vienās hologrammās.
Meistars paņēmis pašu vienkāršāko mašīnīti, lētāko pulēšanas pastu un glīti sazīmējis
apļus uz auto virsbūves. Pa Latvijas ceļiem pārvietojas ļoti daudzi premium segmenta
auto – Audi, Bmw, Porsche, un to virsbūves arī ir sabojātas, pateicoties šādiem
labdariem, kas sauc sevi meistariem un sola nopulēt mašīnu par EUR 50.
Atveriet ss.com portāla sadaļas “Pirmspārdošanas sagatavošana” vai “Salona
tīrīšana”. Tur ir uzņēmumi, kas ievieto dienā 10 sludinājumus. Un ir cilvēki, kas meklē
pakalpojuma sniedzēju tieši tur.
Ja tirgū ir piedāvājumi nopulēt automašīnu pa EUR 50-100 un uzklāt keramiku vēl pa
EUR 50, tad mēs vēlētos zināt, vai uzņēmuma īpašnieks vispār skaita reālos
izdevumus? Vai varbūt tā ir mūsdienu izpratne par labdarību? Varbūt tiešām aiz šiem
piedāvājumiem slēpjas augsti kvalificēts personāls, kam rokās nav alus pudele un
nejauša vakardienas “darba trauma” sejā? Ofiss varbūt ir arī glīts, bet kas ir aiz
sienas? Ofisa var arī nebūt, var būt vienkārši “moika” (automazgātava), kurā sola
izdarīt visu. Tai pat laikā telpas ,kurās darbus veic un aprīkojums, ir tikpat nozīmīgs kā
izmantotie materiāli. Par prasmēm un iemaņām nemaz nerunājot.
Mēs ne velti pieminējām izmaksas. Lai sagatavotu auto pulēšanai, ir jāveic kvalitatīva
mazgāšana, rūsas daļiņu noņemšana un bituma noņemšana ar speciāliem līdzekļiem,

virsbūves attīrīšana ar īpašu mālu (claybar). Tas viss maksā naudu, un šādas preces
nav nopērkamas lielveikalos. Papildus ir nepieciešama karstuma izturīga līmlente.
Lētās baltās krāsotāju līmlentes nederēs. Tās neturas, atlīmējas, karstuma ietekmē
līme tiek piekausēta pie auto virsbūves, un rezultāts ir tik pat slikts kā Čaka ielas
“segums” Rīgā. Katru dienu braucot pa Zemitānu tiltu vai Čaka ielu, ir sajūta, ka
attiecīgajās iestādēs strādā tādi paši “profesionāļi” kā “moikās”, kurās pulē pa EUR
50. Un visi mums turpina solīt paradīzi zemes virsū.
Labi, šis viss ir ārpus tēmas, bet tai pat laikā saistīti, jo cik ilgi es, jūs, mēs izturēsim,
ka mūs čakarē? Kādēļ tirgū var būt piedāvājumi, kas sola veikt mašīnas ķīmisko
tīrīšanu pa EUR 50 divu (!?) stundu laikā? Kā jūtas klients, saņemot mašīnu ar slapju
salonu, jo auto salona žāvēšana VIEN AIZŅEM 2-3 stundas? Tad, ko viņi tur ar
reaktīvo lidmašīnu žāvē salonu vai arī tīra ar tik lielu mīlestības devu, ka viss izžūst
gaismas ātrumā? Un tad, kad klients ir sapratis, ka viņam iztīrīja salonu ļoti s*****
(slikti), tad viņā iemājo skepse un vilšanās, jo, iespējams, klientu vēl painformē, ka
labāk iztīrīt nav iespējams. Mums ir iekšējais kvalitātes dokuments (checklist), pēc
kura pārbaudām paši savu darbu pēc salona tīrīšanas. Esam pārliecināti, ka, vadoties
pēc tā, 90% salona tīrītāju izgāztos.
Cits ļoti līdzīgs scenārijs iestājas, kad par auto žāvēšanu tiek pieprasīts piemaksāt 15-
20 EUR. Jūs ko – dzīvojat citā realitātē? Klientam ir jāsēžas slapjos krēslos vai jāņem
līdzi savs žāvētājs? Visticamāk, tas jums nav klients, bet gan objekts, no kā noslaukt
naudu. Un vēl taču mēdz gadīties “neparedzēti” apstākļi, un brīdī, kad auto jāsaņem,
50 EUR vietā būs 100 EUR, jo meistars ļoti centās savākt īpaši nesavācamās suņa
spalvas ar parasto putekļsūcēju un tas aizņēma ļoti daudz laika, un tieši tāpēc cena ir
cita. Klientam nav jāmaksā par jūsu iztērēto papildus laiku neprofesionalitātes dēļ,
klients maksā par rezultātu, un, ja jūs paveicāt darbu slikti, tad jums vēl būtu
jāpiemaksā klientam par klienta iztērēto laiku.
Turpinot stāstu par pulēšanu. Īsi un konkrēti – ja vēlaties nopulēt par EUR 50,
nerakstiet mums, netērējiet savu un mūsu laiku. Un nerakstiet, ka par EUR 150
Jūrmalā vai Olainē pulē un liek keramiku. Lai liek, mūs tas neinteresē. Esam vairākas
reizes piedāvājuši cilvēkiem, kuriem ir par EUR 50 “nopulētas” automašīnas,
atbraukt, lai apskatītu izdevīgo rezultātu mūsu telpās zem dažādu temperatūru LED
gaismām. Neviens līdz šim nav atbraucis. Kādēļ? Ļoti aizņemti noteikti vai arī īsti nav,
ar ko lepoties? Vai arī slidenas ielas un ar 3 mm ziemas riepām nedroši braukt?
Enģeļacīm nauda pietika, riepām un savai drošībai nē. Kvalitatīvai pulēšanai arī nē.
Daži pulē ekrānus, daži automašīnas. Daži domā, ka prot pulēt. Ir aitas, ir cirpēji.
Pēdējais “hīts” ir kompleksais piedāvājums – viena soļa pulēšana, dzinēja virspusēja
mazgāšana, salona tīrīšana un vēl kaut kas kopā ap 60 EUR. Man liekas, tiem, kuri
izdomā šīs brīnumainās akcijas, vajadzētu strādāt kādā citā profesijā. Bet ir viens
sīkums, šādi piedāvājumi ir ar nulles vērtību. Visbiežāk tā ir zemē nomesta nauda. Pat
Rumbula nav tik zemu nolaidusies. Rumbulā pulē dārgāk, un Rumbulā ir arī vietas,
kur pulē ļoti kvalitatīvi un profesionāli.
Kāpēc Vecrīgā ar čomiem var nodzert vienā vakarā 100-150 EUR, bet pulēšanai var
atvēlēt tikai 50 EUR? Kāpēc pulēt mašīnu pulēšanas pēc? Lai būtu iemesls palepoties
draugu lokā?

Kādēļ šis tirgus ir tik ļoti izkropļots? Kādēļ visi ir iedomājušies, ka viņi tagad ir
profesionāli auto pulētāji, tīrītāji, keramisko pārklājumu lietpratēji? Jebkurš, kurš
nopērk pulējamo mašīnīti, tagad ir detailinga speciālists un pulētājs. Auto pulēšanas
un keramiskos pārklājumus tagad met pakaļ uz katra stūra. Mēs jau iepriekš
rakstījām, ka auto kvalitatīvi nopulēt un uzklāt keramisko pārklājumu 24 stundās nav
iespējams. Bet cilvēki tik un tā domā, ka ir. Mēs dzīvojam dezinformācijas laikmetā,
ticam visam, ko mums saka, paši neizdarām secinājumus, paši neizanalizējam
pieejamo informāciju, un tieši tādēļ mums smērē iekšā visu, ko mums pat nevajag.
Par to, ka ir dažādas keramikas un to cenas ir atšķirīgas, šodien nav vērts sākt runāt,
tas jau būs par daudz.
Ak jā, vēl. Ir uzņēmumi, kuri liek bildes ar it kā viņu iztīrītiem saloniem “pirms” un
“pēc”, cilvēki šokā… kā var būt tik netīri saloni?! Atklāsim noslēpumu, tās bildes ir
atrastas internetā, un atsauce uz oriģinālo avotu nav norādīta. Visticamāk, šis fakts
Jums neko neizsaka, tomēr ne visi ir gatavi ieguldīt paprāvu naudas summu, lai
nopirktu labu fotokameru un spētu parādīt reālus foto, jo var taču “paņemt”
internetā tāpat.
Iespējams jums būs viedoklis par šo rakstu, iespējams neizlasīsiet, iespējams
aizdomāsieties, iespējams rīt mūsu sekotāju skaits būs mainījies. Mēs uzskatām, ka
mūsu pienākums ir informēt par to, kas notiek nozarē, par to, kā uzņēmumi krāpjas,
par to, kā piedāvā mistiskus pakalpojumus, par to, kā vēlas paņemt naudu ne par ko,
par to, kā tiek izdomātas akcijas akciju pēc. Mēs ticam, ka laiks saliks visu pa
plauktiņiem, mēs ticam, ka cilvēki sapratīs, ka arī auto kopšanas jomā termini “lēti un
labi” nav savienojami.
Un vēl, jomas kolēģi, lūdzu, nepublicējiet bildes ar automašīnām “pēc pulēšanas”,
kurās visās ailēs, malās, bamperos ir palikusi baltā pulēšanas pasta, bet auto sliekšņi
nav nomazgāti, tātad arī nav pulēti. Par nepulētiem jumtiem vispār nerunāsim.

Un vēl nedaudz par automazgātavām…
Visi uzņēmumi, kam ir automātiskās automazgātavas ar rotējošām birstēm un kas
saka, ka viņu birstes ir saudzīgas auto virsbūvei, melo vai vismaz nesaka visu
patiesību. Ir pat kāda pašapkalpošanās auto automazgātava, kas savā reklāmas rullītī
rāda, kā var mazgāt auto un berzt nost netīrumus ar speciāli tam piemērotu birsti,
kas neskrāpē. It kā tās esot jaunākās tehnoloģijas. Tie ir meli. Tas nav iespējams
elementāras fizikas dēļ. Un vēl ir uzradušies “detailinga speciālisti”, kas sola
nomazgāt automašīnu jebkur bez ūdens ar speciāli tam paredzētu mikrošķiedras
dvieli un šķidrumu. Arī tas nav iespējams Latvijas klimatiskajos apstākļos. Visos šajos
gadījumos Jūsu auto tiks saskrāpēts.

Paldies par uzmanību! Un lai veselais saprāts ir ar mums

atklāti par notiekošo auto kopšanas nozarē

CarPro produkcijas īss apskats

Pasaulē ir ļoti daudz slaveni auto ķīmijas un auto apkopes produktu ražotāji. Viens no atpazīstamākiem un populārākiem ir CarPro. CarPro ir līderis nanotehnoloģijās un piedāvā plašu produktu klāstu auto aprūpei un detailingam. Ražotājs piedāvā izejmateriālus pilna auto kopšanas cikla veikšanai, sākot ar auto mazgāšanu, virsbūves un lakas attīrīšanu, attaukošanu, attīrīšanu no ūdens nosēdumiem un pulēšanu. Virsbūves un detaļu aizsardzībai CarPro piedāvā keramiskos pārklājumus, pārklājumus stikliem, sealantus un pārklājums interjera detaļām. CarPro ir saņēmis vairākas nozīmīgās godalgas kā gada produkts nominācijā “Pārklājumi”, IronX kā labākais disku attīrītājs un kā inovatīvākais uzņēmums. CarPro ir ražots DienvidKorejā un pirmo reizi tā laida klaja savu produkciju 2009 gadā. Uzņēmums ražo arī pulēšanas ripas, mikro šķiedras dvieļus, keramiskos pārklājumus ādai, pulēšanas pastas stiklam, līdzekļus pret stiklu aizsvīšanu, īpašus šampūnus, mālus virsbūves attīrīšanai, u.c. CarPro ir viens no tiem ražotājiem, kas neražo parastus vaskus. Viņu tehnoloģijas ir domātas kā amatieriem, tā profesionāliem dīteileriem visā pasaulē. Zīmols ir guvis plašu atpazīstamību pateicoties vieglām lietošanas iespējām un garantētai kvalitātei. Kā viens no populārākiem ir Cquartz UK, kas ir izturīgs keramiskais nano pārklājums automašīnām, kas īpaši piemērots nepastāvīgiem un skarbiem laikapstākļiem.

Auto Logu un stiklu tonēšana – Jūsu drošībai, komfortam un labsajūtai

Auto stiklu un auto logu tonēšana ir ļoti efektīvs veids, kā uzlabot auto vērtību, auto izskatu, justies drošāk un iegūt augstāku komforta līmeni. Auto logu tonēšana ne tikai palīdz auto izskatīties labāk, bet sniedz ļoti daudz priekšrocību un pozitīvu ieguvumu.

Auto logu tonēšana tiek veikta izmantojot profesionālas tonēšanas plēves, kas ir ražotas ASV. Tonēšanas plēves ir augstākās kvalitātes un visiem veiktajiem darbiem tiek sniegta 5 gadu garantija. Ir jāatceras fakts, ka lētās Ķīnas un Korejas plēves maksā mazāk, bet kvalitāte, ko Jūs saņemiet par šo naudu ir apšaubāma. Lētās tonēšanas plēves slikti turās pie stikla, lietošanas laikā izbalē, bet pats galvenais tās ir tumšas un necaurredzamas atrodoties auto salonā, kas rada ļoti lielu diskomfortu braucot ar automašīnu kā vadītājam pie stūres, tā arī pasažieriem, kas sēž uz aizmugurējā sēdekļa. Nauda, ko Jūs samaksāsiet par kvalitatīvu plēvi būs tikai nedaudz vairāk, bet Jūs uzreiz iegūsiet pamanāmu atšķirību un virkni ieguvumu. Paruna par to, ka skopais maksā divreiz ir tieši attiecināma arī šajā sfērā.

Auto stiklu tonēšana būtiski uzlabo auto vizuālo izskatu un padara automašīnu skaistāku. Tonēšanas plēves aiztur saules izstarotos kaitīgos UV starus par 99%. Auto stiklu tonēšana samazinās auto salona iekšējas apdares plaisāšanu un ādas, vinila, plastmasas izbalēšanu. UV stari nodara tieši tādu pašu kaitējumu auto salonam kā auto eksterjeram un auto virsbūves lakojumam. Logu tonēšana arī pasargā pasažierus no kaitīgo UV staru iedarbības, kas ietekmē cilvēku ādu un var izraisīt slimības. Izvēloties tumšo toņu plēves, auto salons būs pasargāts no zagļu un citu cilvēku skatieniem kuri vēlēsies apskatīt, kas atrodas Jūsu auto salonā. Vasaras periodā auto salons daudz mazāk sakarsīs un atdzesēt auto izmantojot kondicionieri varēs daudz ātrāk un efektīvāk. Tas nozīmē, ka tiks arī samazināts degvielas patēriņš, lai darbinātu gaisa kondicionieri, jo automašīnas salons dzesēsies daudz efektīvāk. Automašīnai ar tonētiem logiem ir zemāka salona temperatūra nekā bez tonētiem logiem. Logu tonēšana pasargās Jūs naktī arī no pēkšņas apžilbināšanas no aizmugurē vai no sāna braucoša auto, kā arī saules stari Jums nespīd virsū. Auto stiklu tonēšana paaugstina auto vērtību. Nevelti logu tonēšanu parasti veic kā pirmo procedūra, kad vēlas pārdod auto veiksmīgi un ātri. Tonēšanas plēve arī pasargās autovadītāju un pasažierus no savainošanās ar stikla lauskām, ja notiks sadursme vai tiks izsists sānu stikls. Plēve saturēs stikla lauskas un neļaus tūkstošiem stikla daļiņu lidot dažādās trajektorijās.

Kopsavilkumā var teikt, ka auto logu tonēšanas pamatmērķi ir: karstuma atstarošana, vizuālā stila un izskata uzlabošana, pasažieru aizsargāšana pret kaitīgajiem UV stariem, paaugstināta drošība pret zādzībām un Jūsu personīgā drošība pie auto stūres.

Kvalitatīva plēves uzlīmēšana nozīmē to, ka lietošanas laikā plēve neatlīmēsies, nesāks atslāņoties, neizbalēs un nemainīs savu krāsu.

BMW E91 logu tonēšana

Kā veikt auto lukturu pulēšanu?

Auto lukturi ir viena no svarīgākajām automašīnas detaļām, kuru pamatmērķis ir skaidra ceļa redzamība un brauciena drošība. Ja Jūsu automašīnas lukturi slikti spīd, tie ir nodzeltējuši vai oksidējušies, ir jāveic auto lukturu pulēšana.

Kādēļ lukturi paliek dzelteni, matēti un ar nolupušu laku?

Pirmkārt: lukturi bojājas apkārtējas vides iedarbības dēļ. Mitrums, sāls, UV stari, smiltis, reaģenti bojā lukturu oriģinālo aizsarg kārtu – laku. Lukturiem uzklāta laka nav mūžīga un atkarībā no lukturu ražotāja pastāv iespēja, ka arī uzklātas lakas slānis būs ar savādāku kvalitāti un izturību.

Otrkārt: lukturus var saskrāpēt gluži tāpat kā auto virsbūvi. Lukturiem rodas mehāniski defekti, tīrot tos ar lupatiņām un salvetēm, mazgājot auto automātiskajās automazgātuvēs ar rotējošām birstēm, tīrot nost sniegu ar nekvalitatīvām sniega tīrīšanas slotiņām, vai arī mēģinot nokasīt ledu no lukturiem, ko nedrīkst darīt. Bieži vien defekti rodas arī no koku zariem, akmentiņiem vai fiziska kontakta ar citu automašīnu vai priekšmetu.

Treškārt: cilvēki pašrocīgi mēģina uzlabot auto lukturu izskatu, lietojot zobu pastu vai zemas kvalitātes pulēšanas pastas, ņem rokā raupjas lupatas, vai pulējamo mašīnīti un vēlas izmēģināt paši, kas nereti noved pie luktura sabojāšanas. Ir jāatceras, ka lukturi tiek veidoti no plastikāta vai polikarbonāta un tie pēc savas būtības ir mīksti un trausli, salīdzinot ar citiem daudz cietākiem priekšmetiem un materiāliem.

Ceturtkārt: lai kvalitatīvi nopulētu lukturus, ir nepieciešama rūpīga to sagatavošana. Ja Jūs mēģināsiet uzpulēt lukturus, kas nebūs nomazgāti, vai to darīsiet vasarā dārzā, pastāv iespēja, ka Jūs saskrāpēsiet lukturu vēl vairāk, jo ir jāizslēdz ārējo faktoru iedarbība, kā piemēram, vēja sanestās smiltis. Smiltis ir ļoti cietas un ja tās nonāks uz lukturiem pulēšanas laikā, tiks ierautas dziļas švīkas, ko vairs nebūs iespējams izpulēt ārā.

Pieckārt: Auto ražotāji un detaļu ražotāji ražo zemas kvalitātes detaļas, tādēļ pat salīdzinoši jauniem auto, kas ir piecgadīgi lukturi var būt jau nodzeltējuši un matēti, kas nozīmē to, ka pārvietošanas diennakts tumšajā laikā būs nepatīkama, nedroša un bīstama Jūsu un citu cilvēku dzīvībai. Auto lukturi var plaisāta, uz stikla rasties pleķi, izdegt reflektors, lukturis var būt nehermētisks, iekšā veidoties kondensāts, kā arī lobīties nost laka.

Ko var darīt, lai uzlabotu lukturu izskatu un lai tie atkal spīdētu un izgaismotu ceļu?

Ir jāveic kvalitatīva auto lukturu pulēšana vai slīpēšana.

Kas ir lukturu slīpēšana un ar ko tā atšķiras no pulēšanas?

Lukturu slīpēšanu pielieto lukturiem, kuriem ir nonākusi nost rūpnīcas uzklātā laka pilnībā vai daļēji. Lukturu slīpēšanu veic ar dažāda raupjuma slapjajiem smilšpapīriem.Pirms sākt lukturu atjaunošanu, slīpēšanu un pulēšanu, tie ir jāaplīmē ar karstumizturīgo līmlentu jeb tautā sauktu par skoču. Skočam jābūt karstuma un mitruma izturīgam, kas neatstāj līmes pēdas un kuru ir iespējams viegli noņemt. Lukturu aplīmēšana ar skoču nepieciešams veikt, lai neradītu apkārtējām detaļām defektus. Slīpēšanas laikā lukturis obligāti jāmitrina ar ūdeni un nav jāveic darbības ar lielu spiešanu. Pēc katra nākamā smilšpapīra lietošanas, kura grauds ir daudz maigāks, ir jāmaina slīpēšanas virziens. Tas nozīmē, ja Jūs sākāt slīpēt lukturi horizontālām kustībām, tad paņemot nākamo smilšpapīru ir jāveic vertikālās kustības. Tas ir domāts speciāli, lai minimizētu dziļu švīku rašanos. Pēc lukturu slīpēšanas ir jāveic lukturu pulēšana izmantojot pulēšanas mašīnīti un pulēšanas pastas. Pulēšanas pastām arī ir jābūt dažāda raupjuma un ir jāpulē savietojumā ar dažādām pulēšanas ripām. Pēc pulēšanas lēnām un pakāpeniski var redzēt, kā lukturis paliek aizvien dzidrāks. Tad, kad lukturi ir nopulēti, tos ir nepieciešams aizsargāt pret apkārtējās vides iedarbību, jeb pret to pašu, kas šos lukturus sabojāja iepriekš.

Ar ko aizsargāt nopulētos lukturus? Iespējamie varianti ir sekojoši.

1) Uzklāt vasku, taču vaska uzklāšana ir īstermiņa risinājums, tas pēc savas būtības ir plāns, mīksts, nomazgāsies pēc pāris mazgāšanas reizēm.

2) Ir speciāli pārklājumi, kas paredzēti lukturiem pēc pulēšanas taču mēs nemākam komentēt, cik ilgi tie tiešām būs spējīgi pasargāt lukturus no izbalēšanas. Mēs iesakām klientiem pārbaudītas vērtības.

3) Uzklāt keramisko pārklājumu. Keramiskam pārklājumam ir jābūt no laba un atpazīstama ražotāja. Nav ieteicams uzklāt keramisko pārklājumu no Ebay par pāris dolāriem vai euro. Termini “labi” un “lēti” nav savietojami arī lukturu pulēšanā un apstrādē. Keramiskais pārklājums ir daudz cietāks par vasku, tam ir hidrofoba efekts un tas atgrūž ūdeni un netīrumus. Pēc kristalizācijas un sacietēšanas tas ietver lukturi drošā pārvalkā, kas pasargās pret saules UV stariem, ūdeni, reaģentiem, sāli, taču nepasargās pret dziļiem mehāniskiem bojājumiem, akmeņiem un fiziska kontakta ar cietiem priekšmetiem.

4) Uzlīmēt aizsargplēvi. Aizsargplēve lukturiem būs arī kā drošības plēve, kas spēs aizsargāt lukturi arī no sīkiem akmentiņiem, vidējām un virspusējām švīkām. Aizsargplēves biezums ir 100 mikroni, tā ir ražota ASV un ražotājs dod 5 gadu garantiju plēvei. Ir tomēr jāatceras, ka arī pēc aizsargplēves uzlīmēšanas nekādā gadījumā nedrīkst braukt mazgāt automašīnu uz automātiskajām automazgātuvēm. Aizsargplēves uzlīmēšana ir daudz dārgāka par visiem iepriekš uzskaitītiem aizsardzības līdzekļiem.

5) Kā pēdējā alternatīva ir lukturu pilna demontāža, slīpēšana, pulēšana un pārklāšana ar lukturiem paredzētu laku. Ja meistari, kas to darīs būs ar labu aprīkojumu, lietos augstas kvalitātes materiālus un zinās, ko dara, tad šādi lukturi izskatīsies tik pat labi kā no rūpnīcas. Taču atkal, lukturu pārklāšana ar pilnībā jaunu laku nepasargās tos, no mehāniskiem defektiem, tādēļ ideālā gadījumā tos vēl būtu jāaplīmē ar aizsargplēvi.

Parūpējoties par savu auto lukturu stāvokli Jūs rūpējaties par savu un apkārtējo cilvēku drošību.
Automašīnai, kurai ir nopulēti lukturi ir labāk redzama satiksmē, to ir vieglāk ieraudzīt gan citiem autovadītājiem, gan gājējiem. Braucot pie stūres būtiski uzlabojas redzamība, ceļš ir gaišāks un gaismas stars labāk izstaro gaismu. Uzlabojas arī auto vizuālais izskats un tam ir augstāka vērtība. Ir virkne plusu, kas tiek iegūti veicot lukturu pulēšanu.

Lai Jums vienmēr drošs ceļš un spoži spīd lukturi!

lukturu pulēšana
lukturu pulēšana
Lukturu aplīmēšana ar aizsargplēvi
Lukturu aplīmēšana ar aizsargplēvi

Ar ko atšķiras auto pulēšana no auto vaskošanas?

Parasti dažādi maldīgi uzskati un viedokļi rodas informācijas trūkuma un nezināšanas dēļ, pie
tam daudzi iesakņojas diezgan pamatīgi uz palikšanu. Šoreiz apskatīsim jautājumu, ar ko
atšķiras auto pulēšana no auto vaskošanas.

Bieži vien šos terminus cilvēki saista ar vienu un to pašu procesu. Patiesībā tās ir divas
lietas, kas ir tikai pastarpināti saistītas, un visbiežāk pārpratumi rodas informācijas trūkuma
vai nepareizi pasniegtas informācijas dēļ.
Kādēļ cilvēki jauc auto pulēšanu ar auto vaskošanu?

Auto veikalos un lielveikalos var iegādāties lētus un nenoturīgus vaskus, kas ir paredzēti auto
vizuālai apkopei un izskata uzlabošanai. Uz šo vasku iepakojuma bieži vien ir nepilnīgi
uzrakstīta vai maldinoša instrukcija kā, piemēram: uzklāt vasku uz automašīnas virsbūves,
pagaidīt pāris minūtes un ar apļveida kustībām izberzēt un uzpulēt virsmu. Ja mēs skatāmies
objektīvi, tad šādā veidā uzpulēt automašīnas virsmu nav iespējams. Auto vaski, ko pārdod
lielveikalos, ir ar zemu noturību, un pēc pāris mazgāšanas reizēm efekts pilnībā pazudīs.
Sabiedrībā valda uzskats, ka maksimālais efekts, ko var sniegt automašīnas virsbūvei un
apkopei, ir auto vaskošana un uzpulēšana. Neapšaubāmi ir ļoti apsveicami, ka cilvēki savā
brīvajā laikā mēģina rūpēties par automašīnu un cenšas uzlabot auto ārējo izskatu, regulāri
mazgā automašīnu un veic automašīnas vaskošanu. No praktiskā viedokļa labāk ir darīt kaut
ko nekā nedarīt pilnībā neko. Cits jautājums ir par to, kāds auto vasks tiek lietots un cik
noturīgs tas būs. Parasti šādi vaski maksā ap 5-10 EUR, un to noturība ir mēnesis. Ja
vēlamies salīdzināt, tad profesionāli uzklāta vaska vai cita speciālā pārklājuma darbībai ir
jābūt no 6 mēnešiem līdz pat 3 gadiem keramiskā pārklājuma gadījumā. Auto profesionālā
vaskošana ir ļoti nopietns un darbietilpīgs process, un nereti veicot kādu no sagatavošanas
darbībām nepareizi – auto krāsu var sabojāt un padarīt situāciju daudz sliktāku. Kā piemēru
var minēt auto vaska uzklāšanu ar tam nepiemērotu lupatiņu, kas ir asa un netīra, vai auto
vaska uzklāšana uz automašīnas, kas atrodas saulē un kas ir slikti nomazgāta (uz tās ir
palikušas smiltis vai ūdens nogulsnes).

Profesionāla auto mazgāšana ir process divās fāzēs. Pirmās fāzes laikā auto jānomazgā ar
bezkontakta aktīvo šampūnu. Otrajā fāzē auto jāmazgā ar šampūnu bez vaska un lietojot
mīkstu mazgāšanas cimdu vai mīkstu saudzējošu švammi. Atcerēsimies, ka nomazgāt
automašīnu Wash & Drive pašapkalpošanās automazgātuvēs, tā, lai auto būtu pilnīgi tīrs, nav
iespējams. Attiecīgi, ja Jūs vēlaties vaskot automašīnu un pirms vaskošanas nomazgāt auto,
to ieteicams veikt kvalitatīvi, pretējā gadījumā Jūs tikai saskrāpēsiet automašīnu, iznēsājot
smiltis un netīrumus pa automašīnas virsbūvi.
Pēc auto mazgāšanas ir nepieciešams veikt saudzējošu un rūpīgu žāvēšanu. Žāvēšanu var
veikt tikai ar mīkstiem, speciāli šim nolūkam paredzētiem mikrošķiedras dvieļiem.
Nepieciešams lietot arī gaisa kompresoru, lai izpūstu atlikušo ūdeni no visām virsbūves detaļu
salaiduma vietām.

Pēc auto žāvēšanas nepieciešams attīrīt virsbūvi no bituma. Bitums ir asfalta daļiņas, kas
pielīp pie auto virsbūves. Virsbūvi nepieciešams ari attīrīt no rūsas daļiņu putekļiem, kas
rodas no bremžu disku un uzliku darbības. Rūsas daļiņu putekļi augstās temperatūras
iedarbības dēļ ieēdas auto lakā un ar neapbruņotu aci pat ne vienmēr būs pamanāmi. Auto
virsbūves attīrīšanai no rūsas jālieto speciālu tam paredzētu līdzekli – IronX.

Pēc tam ir jālieto speciāls virsbūvei paredzēts māls (claybar), kas attīra virsbūves virsmu no
dažādiem virspusējiem nogulsnējumiem uz auto virsbūves lakas. Mālu parasti ieteicams
izvēlēties mīkstu un saudzējošu, jo pārāk cieta māla izvēle var sašvīkāt auto virsbūvi.
Tālāk ir jāveic auto virsbūves attīrīšana un attaukošana ar izopropilspirtu vai citu līdzekli, kas
nekaitē auto lakojumam. Ja auto ir bijis iepriekš apstrādāts ar dažādiem vaskiem un
pārklājumiem, tad var gadīties, ka vienīgais veids, lai noņemtu šos pārklājumus, būs pulēšana
un mehāniska iedarbība. Kad automašīna beidzot ir nomazgāta un virsbūve attīrīta, var sākt
speciāla pārklājuma vai vaska uzklāšanu. Šis pārklājums aizsargās virsbūvi no ūdens, sniega,
netīrumiem, sāls, reaģentiem, UV stariem utt. Auto iegūs mirdzumu un krāsas piesātinātību.
Uz auto virsbūves būs plāna kārtiņa, kas neļaus ūdenim nonākt kontaktā ar auto virsbūvi.
Šāds efekts uz virsmas saglabāsies vismaz 6 mēnešus pie pareizas auto kopšanas.
Der atzīmēt, ka profesionālie auto detailinga uzņēmumi piedāvā iegādātie arī auto vaskus,
kuri maksā līdz pat 200 EUR, un šādu vasku uzklāšana notiek ar rokām, un tas ir ekskluzīvs
veids, kā veikt auto apkopi.

Labi, tagad Jūs zināt, kas ir auto vaskošana, bet kas tad ir auto pulēšana?
Auto pulēšana ir automašīnas virsbūves lakas slāņa mehāniska apstrāde, lietojot pulēšanas
pastas un pulēšanas ripas. Lai veiktu auto pulēšanu, virsbūvi ir nepieciešams sagatavot tieši
tādā pašā veidā kā pirms auto vaskošanas. Atsevišķos gadījumos var lietot pulēšanas pastu
uz mīksta mikrošķiedras dvieļa, piemēram, lai piekļūtu grūti pieejamās vietās vai sektoros, kur
nav iespējams piekļūt ar pulējamo mašīnīti. Pulēšanas procesā automašīnas laka tiek
sakarsēta un, izmantojot abrazīvās, vidēji abrazīvās, un smalkās pulēšanas pastas, tiek
nopulēts un izlīdzināts lakas augšējais slānis. Atsevišķos gadījumos, piemēram, lai noņemtu
defektus uz konkrētām detaļām pēc krāsošanas, lieto smalkos smilšpapīrus un veic virsmas
slīpēšanu. Slīpēšanu jāveic ļoti uzmanīgi, jo lakas virskārta, kas tiek noslīpēta ar smilšpapīru
ir daudz biezāka nekā pulējot ar pulēšanas mašīnīti. Pulēšanas mašīnītes arī ir dažādas, un
tādēļ nevajadzētu iebraukt lielveikalā un pirkt lētāko nezināma ražotāja ierīci pulēšanai.
Pārsvarā gadījumu auto virsbūves vizuālais stāvoklis ir samērā slikts, jo ārējais lakas slānis ir
sašvīkāts. Sašvīkāta virsbūve rodas no nekvalitatīvas mazgāšanas automātiskajās
mazgātuvēs vai no zemas kvalitātes švammēm, kā arī ledus un sniega tīrīšanas ar
ledusskrāpi un slotiņu ziemas periodā. Bieži vien auto tiek sašvīkāts, arī braucot gar krūmiem
vai pa grants ceļiem, kur ir daudz smilšu un atlecošo akmeņu. Visbiežāk, lai auto atgūtu
mirdzumu un izskatītos kā jauns, ir nepieciešams veikt dziļo pulēšanu, kas aizņem vairākas
dienas. Savukārt, ja auto virsbūves stāvoklis ir daudz labākā stāvoklī, var pietikt ar
atsvaidzinošo pulēšanu. Tātad mēs nonākam pie secinājumu, ka auto pulēšana ir darbs ar
auto virsbūves lakojumu, tā pulēšana un lakas izlīdzināšana.
Pēc auto pulēšanas virsbūvi nepieciešams aizsargāt, uzklājot vasku, sealantu vai keramisko
pārklājumu. Kad auto virsbūve ir ideāli gluda un bez švīkām, efekts, kas tiek panākts, uzklājot
vasku vai keramisko pārklājumu, ir daudz labāks un noturīgāks nekā vienkārši uzklājot vasku
uz automašīnas virsbūves, kas nav pulēta.

Kā redzams no šī izklāsta, tad starpība starp auto vaskošanu un pulēšanu ir būtiska, -tie ir
pilnīgi atšķirīgi procesi.

Ceram, ka šis raksts Jums palīdzēja labāk saprast lietu būtību un izskaidroja patieso situāciju,
kā arī materiālu un laika patēriņu, lai veiktu auto vaskošanu un pulēšanu.

Auto sagatavošana ziemai

Lai Jūs justos droši Jūsu automašīnā ziemas sezonā, ir svarīgi parūpēties par auto vizuālo un tehnisko stāvokli. Ir jāveltī noteikts laiks, lai pārbaudītu svarīgākos auto mezglus un kopējo stāvokli.

Šoreiz vēlamies izšķirt vizuālo stāvokli un tehnisko.

Tehniskais stāvoklis nosaka sekojošas lietas, kuras ir nepieciešams pārbaudīt.

1) Ziemas riepas vai vissezonas riepas, ar protektora dziļumu vismaz 4 mm. Mēs iesakām iegādāties jaunas riepas, ja protektora atlikums ir jau zem 6 mm. Ziemas laikā der atcerēties par to, ka bremzēšanas ceļš būtiski pieaug salīdzinot ar vasaras periodu.

2) Akumulatora uzlādi un stāvoklis. Pirms ziemas ir jāuzlādē auto akumulators vai jāiegādājas jauns, ja Jūsu automašīna sāk grūtāk iedarbināties un Jūs neesiet pārliecināts, vai Jūs no rīta to spēsiet iedarbināt, kad ārā būs -20c. Temperatūra.
3) Ziemā ir jāatceras arī par kvēlsveču darbību priekš automašīnām ar dīzeļa dzinēju. Ja tās ir sākušas slikti sildīt, pastāv ļoti liels risks, ka auto iedarbināt no rīta nevarēs.

4) Tāpat ir jāatceras, ka ielietās degvielas apjoms nedrīkst būt minimāls, bākā jābūt pilnai vismaz uz pusi. Ja Jūs brauciet ar dīzeļdzinēja automašīnu, tad ir svarīgi lietot ziemas dīzeļdegvielu.

5) Pārliecinieties vai ir nomainīti degvielas, gaisa un salona filtri

6) Pārliecinieties, vai ir ieliets ziemas logu mazgāšanas šķidrums

7) Veiciet blīvgumiju apstrādi ar aizsargājošu sastāvu, kas neļauj piesalt durvīm, kā arī nodrošinās to, ka blīvgumijas neplaisās.

8) Pārliecināties, ka auto salonā nav mitrums, kas var sākt pelēt, vislabāk ir veikt salona ķīmisko tīrīšanu. Salona tīrīšanas laikā obligāti jāiztīra arī krēsli. Ja Jūsu automašīnai ir ādas krēsli, tie ir noteikti jāiztīra un jāapstrādā ar aizsargājošu kondicionieri, kas mīkstinās ādu un pasargās no plaisāšanas aukstā laikā.

9) Ja Jūsu lukturi slikti spīd, ir oksidējušies vai nodzeltējuši, ir jāveic lukturu pulēšana. Lukturu pulēšana uzlabos redzamību tumšā laikā, lietus, miglas un sniegputeņa laikā. Pēc lukturu pulēšanas tos ir nepieciešams aizsargāt keramisko pārklājumu vai laku.

10) Lai auto virsbūve būtu pasargāts no sniega, ūdens un sāls un netīrumiem ir ieteicams veikt auto virsbūves attīrīšanu, pulēšanu un vaska, sealanta, vai keramiskā pārklājuma uzklāšanu. Auto ziemas periodā paliek it sevišķi paliek netīrs, ja nav virsbūve nav pulēta. Tas izskaidrojams ar to, ka virsbūves lakas pārklājums ir pārklāts ar dažāda lieluma un dziļuma švīkām, kurās uzkrājas un pielīp netīrumi. Līdzena un nopulēta auto virsma labāk atraida ūdeni, automašīna būs mazāk pakļauta korozijas riskam. Ja tiek veikta auto vaskošana, tad pirms procesa sākuma auto virsbūve jāattīra ar speciālu mālu (claybar) un jāveic bituma un rūsas daļiņu noņemšana ar speciāli tam paredzētu ķīmiju. Veicot profesionālu auto pulēšanu tiek iegūts ne tikai vizuālais un estētiskais ieguvums, bet arī praktiskais.

11) Lai auto stikli neaizsaltu un tos vieglāk būtu iespējams notīrīt, ieteicams veikt stiklu apstrādi ar līdzekli, kas atgrūž ūdeni. Pirms stiklus apstrādes, tie ir jāattīra ar speciāli tam paredzētu pastu.

Auto sagatavošana ziemai

Kā nedrīkst veikt Salona ķīmisko tīrīšanu

Ņemot vērā mūsu klientu pieredzi, daudzos stāstus un auto kopšanas sfēras īpatnības, vēlamies pastāstīt par svarīgām lietām, ko nekad nedrīkst darīt veicot automašīnas salona ķīmisko tīrīšanu.

Nelietot putekļusūcēju instrumentu paneļa tīrīšanai. Putekļusūcēji ir dažādi un sūkšanas jauda arī ir atšķirīga, bet tā ir pietiekoša, lai norautu un iesūktu instrumenta paneļu pogas un slēdžus.

Nesmidzināt ūdeni vai tīrīšanas līdzekli uz instrumentu paneļa, zem instrumentu paneļa, uz atklātiem kontaktiem, pogām, ligzdām, utt. Tā nedrīkst darīt, jo šķidruma nonākšana var radīt īssavienojumu un noteiktais bloks vai iekārta pārstās darboties.

Nekādā gadījumā nebraukt un neatstāt savu auto salonu tīrīt apšaubāmas kvalitātes uzņēmumiem, kas sola iztīrīt salonu ātri un lēti. Salona tīrīšanai tiek izmantoti zemas kvalitātes tīrīšanas līdzekļi, netīras lupatas un ļoti agresīva ķīmija jeb tā saucamie priekš mazgātāji, kas domāti dzinēju mazgāšanai un auto virsbūves mazgāšanai. Šādu priekš mazgātāju nokļūšana salonā var neatgriezeniski sabojāt auto interjeru.

Bieži vien automazgātuvēs piedāva arī veikt salona ķīmisko tīrīšanu. Ļoti bieži ir novērots, ka uzņēmuma darbinieki ir zemi kvalificēti un nesaprot, ko dara. Auto salons tiek brutāli pieliets ar ūdeni un putām un viss šīs ūdens tiek izsmērēts pa visu grīdu un sēdekļiem, kā rezultātā auto salonu nav iespējams izžāvēt, tas sāk pelēt, bet auto elektronikai var tikt nodarīti nopietni bojājumi un Jūs auto vairs nespēsiet iedarbināt vai automašīna darbosies ar kļūdām.

Nedrīkst lietot asus priekšmetus salona tīrīšanā – asas birstes, metāla izstrādājumus, utt. Auto salona interjera plastmasas un vinila apdares, sēdekļu audums un āda ir ļoti mīksta un saskaroties ar cietāku priekšmetu, salona detaļas var tikt sabojātas.

Stiklu tīrīšanai ir jāpiešķir ļoti liela nozīme, jo tīri stikli ir tieša mērā saistīti ar satiksmes drošību un redzamību. Automazgātuvēs bieži vien notīra stiklus ar papīra dvieļiem, kas atstāj papīra putekļus, uz stikla paliek nosēdumi un tiek iegūts rezultāts, kas ir sliktāks, nekā bija.

Grīdas un paklājiņu tīrīšana no smiltīm – lai pienācīgi iztīritu grīdu un paklājiņus no smiltīm ir nepieciešams vairākas stundas darba. Ir jāpielieto lielas jaudas putekļsūcējs, Tornador instruments, kas darbojas ar gaisa kompresora palīdzību, kā arī dažādas birstes, un citi palīglīdzekļi. Automazgātuvēs parasti tikai izklapē paklājiņus no smiltīm, bet tās paliek paklājiņu dziļākajos slāņos. Paklājiņus arī nepieciešams mazgāt ar speciāli tam paredzētu ķīmiju un pēc tam žāvēt.

Ādas salonu drīkst tīrīt tikai ar tiem piemērotām ķīmijām un birstēm. Nedrīkst veikt ādas salona ķīmisko tīrīšanu ar tam nepiemērotām birstēm, kas ir raupjas, asas un ar zemas kvalitātes sariem. Ja ādas salons tiks tīrīts ar tādām birstēm un tiks slaucīts ar zemas kvalitātes mikro šķiedras dvieļiem, tas var sabojāt ādas krēslus neatgriezeniski.

Auto konsoles un instrumentu paneļu tīrīšana un apstrāde var tikt veikta tikai ar tam paredzētiem līdzekļiem, un nekādā gadījumā nevar tīrīt plastmasas paneļus ar lētiem kopšanas līdzekļiem, ko tirgo lielveikalos. Tie padara auto plastmasas paneļus slīdīgus, spīdīgus, lipīgus. Pie virsmas lips klāt putekļi, auto panelis būs lipīgs uz tausti, tas spīdēs, kas ļoti būtiski apdraud satiksmes drošību braucot diennakts tumšajā laikā. Auto plastmasas paneļiem un ādas krēsliem jābūt matētiem vai pusmatētiem.

Svarīgi atcerēties, ka veicot salona ķīmisko tīrīšanu ir jāiztīra arī katra poga, slēdzis, pārslēdzējs, katra kabatiņa, nodalījums, kafijas krūzes turētājs, ventilācijas lūkas, durvju rokturi un paneļi. Ja tas netiek izdarīts – Jums ir veikta nekvalitatīva salona tīrīšana.

Ir obligāti jāiztīra, cik iespējams arī drošības jostas. Drošības jostu tīrīšana palīdz arī gadījumos, ja tās pārstājušas ievilkties, vai dara to lēni.

Ir jāatceras arī par griestu tīrīšanu. Atkarībā no auto modeļa, izlaiduma gada un modeļa, katra auto griesti ir atšķirīgā stāvoklī. Auto griestu tīrīšana ir jāveic ļoti uzmanīgi, pielietojot minimāla maz šķidruma. Nedrīkst tīrīt auto griestus ar slapjo putekļsūcēju.

Ir svarīgi atcerēties par auto salona žāvēšanu pēc ķīmiskās tīrīšanas. Uzņēmumi un automazgātuves, kuras prasa papildus maksu par auto salona žāvēšanu, rīkojas negodprātīgi. Ja Jūs esiet atbraucis uz salona ķīmisko tīrīšanu un Jūsu auto nepieciešams iztīrīt auto salonu, tad šis pakalpojums ir jāsniedz pilnībā. Auto salona žāvēšana aizņem vairākas stundas, īpaša vērība jāpievērš auduma salona žāvēšanai. Ir jāpārliecinās, vai sēdekļi ir pilnībā sausi.

Pārbaudiet arī bagāžas nodalījumu, vai tas ir pilnībā iztīrīts. Bagāžas nodalījumā atrodas dažādas kastītes un nodalījumi, kurus arī ir jāiztīra. Jāiztīra ir arī rezerves riteņa nodalījums, ja to ir iespējams izdarīt un tajā, piemēram neatrodas gāzes balons. Tīrot auto salonu ir jāpievērš uzmanību visām auto detaļām. Tikai tad, kad katra detaļa auto salonā būs tīra, varēs apgalvot, ka auto salona ķīmiskā tīrīšana ir veikta kvalitatīvi.

Salona ķīmiskās tīrīšanas piedāvājums apskatāms šeit.

Auto salona ķīmiskā tīrīšana caroscar.lv
Auto salona ķīmiskā tīrīšana caroscar.lv

Auto pulēšanas cena

Auto pulēšanas cena ir svarīgs faktors, izvēloties pakalpojuma sniedzēju. Auto pulēšana nevar būt lēta.Auto pulēšanas cena tiek veidota, balstoties uz vairākiem faktoriem. Šoreiz piedāvājam apskatīt šos faktorus, kas ietekmē auto pulēšanas cenu.

Auto pulēšanas cena var atšķirties dažādiem auto modeļiem un izlaiduma gadiem.Jo vecāks auto, jo pastāv lielāka varbūtība, ka tas būs ar lielāku nobraukumu un virsbūves krāsas stāvoklis būs ar lielākiem defektiem nekā jaunākiem auto. Visticamāk Jūsu automašīnai nekad nebūs veikta kvalitatīva auto pulēšana, lietojot profesionālu pulēšanas pastu. Protams, ir izņēmuma gadījumi, kad auto īpašnieks ir rūpējies par savu auto, mazgājis to regulāri, vaskojis, laicīgi noņēmis putnu izkārnījumus, uz virsbūves nav dziļu švīku, kā arī auto nav bijis pārkrāsots. Kādēļ pārkrāsotam auto laka var būt sliktāka par rūpnīcas? Piemēram, Audi, Volkswagen, Mercedes, BMW automašīnu atsevišķiem modeļiem un izlaiduma gadiem rūpnīcā tika uzklātas paaugstinātas cietības lakas, un šīs lakas ir daudz izturīgākas pret skrāpējumiem. Ja automašīna ir nekvalitatīvi pārkrāsota, tad visticamāk tika uzkrāsota zemākas kvalitātes laka, kas ir arī daudz mīkstāka. Mīkstāka laka vieglāk skrāpējas, un to ir grūtāk kopt.

Svarīgs ir arī reālais Jūsu auto virsbūves stāvoklis. Nav iespējams pateikt auto pulēšanas cenu pa tālruni, auto neredzot. Katram klientam ir savs priekšstats par to, kā izskatās auto “labā stāvoklī” un “mazliet saskrāpēts”. Katrai automašīnai var mēģināt panākt jauna auto vizuālo stāvokli, taču, ja klients vēlas mazliet uzpulēt, mēs varam piedāvāt arī atsvaidzinošo pulēšanu.

Pats nozīmīgākais kvalitatīvā auto pulēšanā ir meistaru profesionalitāte, uzņēmuma pieredze, aprīkojums, apgaismojums, pulēšanas instrumenti, pulēšanas pastas un pulēšanas ripas. Ja kāds Jums piedāvā nopulēt automašīnu pa 50-100 EUR, pajautājiet, lūdzu, šim cilvēkam, kā viņš to izdarīs, cik kvalitatīvi, kādas viņam ir telpas, kāds apgaismojums, kāda ir garantija veiktajiem darbiem, vai viņam ir krāsas biezuma mērītājs un cik liela ir auto pulēšanas pieredze?

Ir jāsaprot vēl kāda nozīmīga lieta: lai kvalitatīvi sagatavotu auto pulēšanai, ir nepieciešams laiks: auto nomazgāšanai, rūsas daļiņu un bituma noņemšanai, virsmas attīrīšanai ar mālu, auto aplīmēšana ar karstumizturīgo profesionālo līmlentu (un tās nevar nopirkt Depo) utt.

Un tagad pats svarīgākais. Kvalitatīvai auto pulēšanai ir nepieciešams laiks. Jums ir jāsaprot tas, ka nav iespējams veikt kvalitatīvu dziļo auto pulēšanu 24h laikā, kur nu vēl uzklāt keramisko pārklājumu. To vienkārši nav iespējams izdarīt kvalitatīvi. Ja Jums kāds ir piedāvājis nopulēt automašīnu 1 dienas laikā un uzklāt vēl keramiku, tad no šāda piedāvājuma ir jāturas pa gabalu. Tas ir absurds, kas klientiem rada nepareizu izpratni par patieso darbu apjomu. Pat strādājot vairākiem meistariem vienlaikus (atšķirsies darba kvalitāte), sagatavošana keramikas uzklāšanai, pārklājuma uzlikšana, kā arī kvalitatīvas keramikas kristalizācijas (sacietēšanas) process prasa vērā ņemamu laiku.

Ja Jums rūp kvalitāte, aicinām veikt auto pulēšanu tikai pie profesionāļiem, kas apsola veikt darbus reālos termiņos un nevis 24h laikā.

Auto lukturu pulēšana

Viens no svarīgākajiem faktoriem drošas braukšanas jautājumos ir redzamība. Ja redzamība ir slikta, ir jāveic auto lukturu pulēšana.
Ar laiku UV staru, sāls, nokrišņu un mehānisko defektu iedarbības rezultātā, automašīnas lukturi sākt dzeltēt, lakas pārklājums oksidēties un CSDD tehniskās apskates stacijā var iegūt trūkumu un bojājumu: tuvās gaismas luktura gaismas kūļa attēls izplūdis, bezveidīgs.

Tas nozīmē, ka Jūs slikti redzēsiet ceļu tumšā laikā, bet citi vadītāji un kājāmgājēji slikti redzēs Jūs. Lai Jūs spētu iziet CSDD tehnisko apskati, ir jāveic auto lukturu pulēšana. Lukturu pulēšana ir daudz lētāka alternatīva jaunu lukturu iegādei. Auto lukturu pulēšana aizņems aptuveni 2 līdz 4 stundas. Kad auto lukturu pulēšana ir paveikta, tiem ir jāuzklāj keramiskais pārklājums, kas aizsargās lukturus pret izbalēšanu, UV staru, ūdens, sāls un smilšu iedarbības.
Lai pieteiktos lukturu pulēšanai, lūdzam veikt rezervāciju pa tel: 24333353
Sīkāk ar piedāvāto pakalpojumu var iepazīties sadaļā Lukturu pulēšana.

caroscar.lv auto lukturu pulēšana